-

عکاسی تبلیغاتی (به انگلیسی: Advertising photography) ، شاخه‌ای از عکاسی است که عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت‌‌ها عکسبرداری می‌کند.

عکاسی تبلیغاتی یا (Advertising Photography) که جزو زیر مجموعه های عکاسی صنعتی می باشد، جهت پرزنتیشن، برانگیزاندن احساسات و ایجاد انگیزه برای خرید استفاده شده و بر خلاف شیوه صنعتی الزامی در وفادار بودن و حفظ خصوصیات ظاهری و بالفعل محصولات نیست و عکاس از تمام قوه تخیل و قدرت خلاقیت خود در جهت برانگیزاندن احساسات استفاده نماید.

در عکاسی تبلیغاتی بر خلاف عکاسی صنعتی، سعی بر این است تا اجناس، محصولات و خدمات در بالاترین حد توانایی و تاثیرگذاری به نظر برسند، اغراق کنترل شده، ویژگی این نوع عکاسی به شمار می آید و درک هنری و ایده های تیم اجرا کننده و درک صحیح از زیبایی شناسی و ایده پردازی مربوط به کاربرد محصولات، تاثیر بسزایی در فروش بیشتر و موفقیت محصولات دارد.

اگز ماهیت روانشناسی مشتریان بالقوه محصولات در عکاسی تبلیغاتی در نظر گرفته شده باشد و تیم مجری بتواند این ماهیت را شناسایی نموده و در پروژه ها رعایت نماید، تبلیغات نهایی تاثیرگذارتر بوده و منجر به فروش بیشتری می شود. تنها در این صورت است که عکاسی تبلیغاتی می تواند عواطف و احساسات جامعه هدف محصولات را تحت تاثیر خود قرار دهد، و تنها در این صورت است که فرآیند عکاسی با موفقیت به انجام می پذیرد.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : چهارشنبه 7 شهريور 1397 | 13:52 | نویسنده : سارا راد |

بدون اغراق می‌توانیم عکاسی را مهمترین عنصر در تبلیغات عنوان کنیم. اگر یک نویسنده برای یک تیتر ساعت‌ها وقت صرف کند، باز هم اولین چیزی که نظر بیننده را جلب می‌کند عکس است نه تیتر. همچنین تنها عکس است که وقتی فرد از سایت خارج می‌شود، باز هم در ذهنش باقی خواهد ماند.

عکاسی تبلیغاتی می‌تواند در پوستر، بیلبورد، آگهی‌ها و مجلات استفاده شود. عکاسی تبلیغاتی می‌تواند یک عکس بسیار ساده از یک مدل یا محصول باشد و یا عکسی پیچیده که ساعت‌ها وقت برده است. در هر یک از این حالات برنامه ریزی برای عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است.

جلسه استراتژی:

برای انجام عکاسی تبلیغاتی یک شرکت، ابتدا عکاسان باید یک جلسه استراتژی با مشتری برگزار کنند و در مورد اهداف و آنچه مشتری از عکاسی تبلیغاتی می‌خواهد، صحبت کنند تا مشتری بعد از تحویل عکس‌های تبلیغاتی، شگفت‌زده نشود.

این کار برای شرکت‌های کوچک مهمتر است. زیرا در شرکت‌های بزرگ ممکن است یک کارگردان در کنار عکاس، به عنوان ناظر کار و پیش‌رو اهداف‌ حضور داشته باشد.

ایجاد توقع:

برای مشتری خود توقعی کاذب ایجاد نکنید. ابتدا با ذهن و فکر مشتری آشنا شوید و سعی کنید درباره کیفیت عکاسی تبلیغاتی و آنچه در انتهای کار خواهد دید، صحبت کنید. از او بخواهید اگر نمونه کاری از عکاسی‌های تبلیغاتی نزدیک به فکر خود دارد، به شما نشان دهد. هرگز با سلیقه خود کار را انجام ندهید، زیرا هیچ وقت شما نمی‌توانید ذهن مشتری را بخوانید.

اختلاف نظر زمانی شروع می‌شود که عکاس می‌خواهد بدون نظر پرسیدن از مشتری با سلیقه خود عکاسی تبلیغاتی را انجام دهد. در صورتی که با کمی صحبت و هم فکری می‌توانید به ایده خوبی از فکر و آنچه مشتری در ذهن دارد، برای عکاسی تبلیغاتی برسید.

درک درست از به کارگیری عکس:

اینکه بدانید کارفرما می‌خواهد در کجا از عکس تبلیغاتی استفاده کند، به دو دلیل حائز اهمیت است: اجرا و قیمت گذاری. قیمت شما می‌تواند با توجه به نحوه استفاده از عکس متفاوت باشد. اگر قرار باشد از عکس‌ها تبلیغاتی در تبلیغات گسترده‌ای استفاده شوند، قیمت شما می‌تواند بالاتر باشد. البته این موضوع در صنعت عکاسی شناخته شده است و به عنوان حق مجوز و انتشار عکس معروف است.

همچنین اگر شما بدانید عکس تبلیغاتی قرار است در کجا استفاده شود، بهتر می‌توانید برنامه ریزی کنید. زیرا سایز و ادیت عکس هم با توجه به مکان قرار گیری متفاوت خواهد بود مثل سایت، مجله، بیلبورد و ... .

واقع بینی:

برای گرفتن کار هر هزینه‌ای را قبول نکنید. ابتدا هزینه، تلاش و زمانی که برای انجام عکاسی تبلیغاتی باید صرف کنید را روی کاغذ بیاورید، حتی اگر در شروع کار هستید، بهتر است با چند عکاس با تجربه صحبت و مشورت کنید تا بتوانید قیمتی درست به مشتری خود بدهید. همچنین در مورد زمان عکاسی تبلیغاتی، با فکر قول دهید، ابتدا برنامه ریزی کنید که چقدر زمان می‌برد تجهیزات را آماده کنید؟ عکس‌ها را بگیرید؟ و ادیتش کنید؟

آماده سازی:

جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید اگر برای پیروزی آماده نشوید، برای شکست آماده شده اید.

یک عکاس خوب با آماده سازی طرح از عکس های تبلیغاتی مورد نیاز، جزئیات طرح و تنظیم نور شروع می کند، اگر طرحی داشته باشید و آماده سازی را درست انجام دهید، در طول پروژه با آرامش و بدون استرس می‌توانید کار کنید و کیفیت بالاتری داشته باشید.

در آخر باید بگوییم برای انجام عکاسی تبلیغاتی حرفه‌ای باید طرح و ایده خوبی از قبل بسازید و با برنامه‌ریزی پیش بروید.





:: موضوعات مرتبط :
تاريخ : شنبه 30 تير 1397 | 17:13 | نویسنده : سارا راد |

عکاسی تبلیغاتی شاخه بسیار جذابی از عکاسی است به شرط آنکه عکاس بتواند تفکرو سلایق خود را در عکس بگنجاند. اگر با حوضه‌های دیگر عکاسی مقایسه کنیم می‌بینیم که تقریباً در هیچ یک از شاخه‌های عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغاتی نظرات سفارش دهنده در کار دخیل نیست. با توجه به این نکته مهم به عقیده من عکاسانی می‌توانند از کار خود لذت ببرند که عقاید کارفرما را در ذهن خود به دقت آنالیز کنند، نقاط ضعف و قوت نظرات وی را بررسی نمایند و با توجه به هدف نهایی کار، بعد از تصمیم گیری صحیح با استفاده از زبان تفاهم آمیز، تا حد امکان تفکر و سلیقه خود را به وی منتقل کنند و بعد از جلب موافقت وی عکسی بگیرند که ناشی از برآیند تفکرات کارشناسانه و نگاه زیبا شناسانه باشد.

عکاسی تبلیغاتی هدفی را دنبال می‌کند که میل به برقراری ارتباط است. بسیاری از موثرترین عکسهای تبلیغاتی، عکسهایی ساده هستند که از تمهیدات عکاسی، فنون غیرمتعارف و جلوه‌های ویژه در آن‌ها خبری نبوده است؛





:: موضوعات مرتبط :

:: برچسب ها : عکاسی تبلیغاتی ,
تاريخ : يکشنبه 17 تير 1397 | 12:16 | نویسنده : سارا راد |